Itwbennett می نویسد:
دربارهی موضوعی که قبلا در اسلشدات در مورد آن بحث و گفتوگو شده بود این موضوع به ذهن میرسید که آیا ما در بهتر کردن وضوح صفحهی نمایش دستگاههایی که در دست جا میگیرند (handheld devices)، محدودیت را شکستهایم؟ اما اینبار پرسش حول محور واحدهای پردازش سریعتر گرافیک (GPUs) و محدودیت وضوح صفحههای نمایش رومیزی (مانیتورهای رومیزی) میچرخد.
Andy Patrizio یکی از اعضای ITworld مسئله را اینگونه شرح میدهد:
“مانیتورهای رومیزی (من از لپتاپهابه جز لپتاپهایhigh-end صحبت نمیکنم) در اندازههایي از ۲۰ تا ۲۴ اینچ برای مانیتورهای استاندارد/ اصلی (mainstream) و ۲۷ تا ۳۰ اینچ برای high-end متغیر هستند. چیزی که همهی آنها در آن اشتراک دارند، وضوح صفحهی نمایش است. همهی آنها بهخوبی در اندازهی ۱۰۸۰× ۱۹۲۰ استاندارد شدهاند. دلیل آن، وضوح ۱۹۲۰×۱۰۸۰ برای HDTV و تناسب خوب آن با مانیتورهای ۲۰ تا ۲۴ اینچ است. مسئله اینجاست که در این وضوح صفحه نمایش، توانمندی GPUهای جدید چنان است که شما سود بیشتر و قابل محسوسی نسبت به نسخههای قبلی متوجه نمیشوید.”
Chris Angelini مدیر تحریریه راهنمای سختافزار تام (Tom’s Hardware Guide) گفته است: ” GPUهای high-end فعلی به شما چیزی فراتر از آنچه برای یک تجربهی لذت بخش نیاز دارید، می دهند. فراتر از همه آن است که، شما نمیتوانید بگویید چیزی نیست. فقط شما سود کمتری را متوجه میشوید.
منبع: http://hardware.slashdot.org
از شرکت پردازش موازی سامان تولید کننده محصولات تدبیر و سیستم حسابداری مالی، اداری، بازرگانی و حسابداری صنعتی